Referenssi
Keuruun Pallo ry – brändi ja viestintä
Ilon ja vapaaehtoisuuden kautta ammattimaista ja strategista viestintää.
Pitkäjänteistä työtä laadukkaan viestinnän eteen
Keuruun Pallo on monesta näkökulmasta osa Mediayhtiö Kvaak!in tarinaa. Ajatus yhteisestä yrityksestä syntyi tekijöille kentän laidalla, mediatyön äärellä. Päivi on toiminut KeuPan puheenjohtajana vuodesta 2022 alkaen, kiinnittäen vahvasti huomiota siihen, miten KeuPa näkyy ja viestii, niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Lue: https://www.suurkeuruu.fi/urheilu/art-2000009120912.html
Urheiluseuran rooli on paikallisesti merkittävä. Tärkeitä yhteistyötahoja on paikkakunnalla monta. Kaupunki ja sen eri toiminnot, yritykset, yhdistykset sekä tietenkin asukkaat ja harrastajat. Viestinnän kautta tavoitetaan laaja verkosto yhteisöjä ja ihmisiä.
Päiville henkilökohtaisesti seuratyö on kasvattanut merkitystään vuosi vuodelta. Keuruun Pallon 75 vuotisen historian aikana on nähty iso joukko aktiivisia seuratyöntekijöitä. Viimeiset vuodet KeuPassa on tehty vahvaa työtä kestävän pohjan luomiseksi seuratyölle, viestinnälle ja markkinoinnille. Nämä tekijät kantavat perinteistä seuraa myös tulevaisuudessa.

Mitä urheiluseuran viestintä on KeuPan näkökulmasta:
- ulkoinen viestintä: kaupunkilaiset, harrastajien perheet, yhteistyökumppanit, muut seurat, tuomarit, kattojärjestöt, jne.
- ulkoisen viestinnän tärkeimmät kanavat ovat seuran nettisivut sekä sosiaalisen median kanavat
- sisäinen viestintä: toimihenkilöt ja harrastajat
- sisäisen viestinnän tärkeimmät kanavat ovat seuran nettisivut, sosiaalinen media sekä whatsapp
- Lue lisää laadukkaan viestinnän hyödyistä

Merkittävien viestintäasioiden tunnistaminen ja sanoittaminen on toteutettu pala kerrallaan:
- arvot
- visio
- strategia
- viestinnän rooli
KeuPan viestinnän juuret ovat perinteisen vankat. Esimerkkinä KeuPa-lehti on viestinyt keuruulaisiin kotitalouksiin KeuPan kaudesta jo vuosikymmeniä. Lehti on edelleen voimissaan ja tärkeä palanen, mutta maailman muuttuessa rinnalle ovat nousseet sosiaalinen media, verkkosivut sekä monet muut kanavat.
Päivin puheenjohtajakausien aikana KeuPan rakenteita on vahvistettu merkittävästi. Kivijalkaa on luotu päivittämällä seuran arvot, visio ja strategia. Nämä tekijät tukevat ja vahvistavat seuran toimintaa ja viestintää.

Seuratyössä on korostettu, kuinka tärkeää on ymmärtää kenelle, milloin ja missä kanavissa viestimme.
Urheiluseuralle varainhankinta on yksi toiminnan tukipilari. Tämä näkyy myös KeuPan viestinnässä, ja esimerkiksi KeuPa-lehti on viestinnän lisäksi tärkeä keino varainhankintaan.
Talkootyö on osa seuratoimintaa ja jotta siinä onnistuttaisiin, tulee myös viestinnän onnistua. Talkootyön onnistuneeseen toteutukseen tarvitaan hyvää sisäistä viestintää sekä avoimuutta,
Myös seuran brändin ja ulkoinen vaikutelma ovat keskeisessä osassa seuratyötä. Julkikuva toimii seuran käyntikorttina kaikessa toiminnassa. Seura on yhtä kuin sen toimijat ja jäsenet, ja yhteinen viesti välittyy parhaiten suunnitelmallisen työn myötä.

Varainhankinta seuratyössä
Kumppanihankinnan tueksi KeuPalle on luotu mediakortti, joka avaa seuran 75-vuotista historiaa ja perinteitä. Kortti esittelee toimintaa tiivistettynä ja visuaalisesti näyttävällä tavalla.
”Mitä enemmän seura näkyy, sen helpompaa on myös varainhankinta”
Seuratyön tärkeys hyvinvoinnille nostetaan esiin viestinnän keinoin. Liikunnan ja joukkueurheilun hyödyt ovat kiistattomat ja seuran työ säteilee hyvää laajalle alalle. Seuratyö on osa pienen kaupungin yhteisöllisyyttä ja se näkyy myös katukuvassa.
Viestintä ja markkinointi tarjoavat keinot seuratyön toteuttamiseen KeuPan tyyliin. Viestintä ei ole pelkästään ulkoista. Esimerkkinä myös sisäinen viestinnän tueksi on luotu yhteisen ilmeen mukaiset lomakkeet ja esimerkiksi tiedotepohjat on luotu yhteisiksi ja käytännöllisiksi seuran joukkueiden tarpeisiin.
”Määritämme itse oman näkyvyytemme ja tulevaisuus on täynnä mahdollisuuksia.. Jatkossakin tärkeitä askelia viestinnässä ovat ottelutapahtumien kehittyminen sekä ääni- ja videotuotanto. Yhteistyö ja verkostoituminen muiden toimijoiden kanssa jatkuu edelleen.”
Mediayhtiö Kvaak! osaa viestinnän eri muodot. Ota yhteyttä, niin jutellaan yhdessä juuri teidän tarpeistanne.

Lisää töitämme
-
Keuruun Ladun viestintä kehittyy hankkeen myötä
Lue lisää: Keuruun Ladun viestintä kehittyy hankkeen myötäYhteistyö Keuruun Ladun viestintä kehittyy yhteisen hankkeen myötä Keuruun Latu…
-
Metrohanke Keuruulle – Ratkaisuja retkeilykaupungin liikkumiseen
Lue lisää: Metrohanke Keuruulle – Ratkaisuja retkeilykaupungin liikkumiseen· Mediayhtiö Kvaak on aloittanut yhteistyössä konsulttitoimisto APP oy:n kanssa…
-
Suomi puhuu 2025 Mediayhtiö Kvaakin vetämänä!
Lue lisää: Suomi puhuu 2025 Mediayhtiö Kvaakin vetämänä!· Keuruun Markkinoiden yhteydessä toteutettava Suomi puhuu – tapahtuma tehdään…
-
Mitä sähköpostin poissaoloviestiin? – Tärppejä lomakauden viestintään
Lue lisää: Mitä sähköpostin poissaoloviestiin? – Tärppejä lomakauden viestintään· Lomakausien viestintä on vuosikellon mukaan toistuva haaste. Siitäkin selviää,…
-
Mitä hyötyä sosiaalisesta mediasta on yritykselle?
Lue lisää: Mitä hyötyä sosiaalisesta mediasta on yritykselle?· Vaikka tämän tekstin taustalla on kuvitteellinen tarina, se voisi…
-
Yrityksen arvot viestinnässä ja markkinoinnissa
Lue lisää: Yrityksen arvot viestinnässä ja markkinoinnissa· Meillä jokaisella on oma arvomaailmamme. Arvot ohjaavat toimintaamme ja…
-
Sisäinen viestintä: Miten viestiä organisaation sisällä laadukkaasti?
Lue lisää: Sisäinen viestintä: Miten viestiä organisaation sisällä laadukkaasti?Blogi Sisäinen viestintä: Miten viestiä organisaation sisällä laadukkaasti? Sisäinen viestintä…
-
KeuPa HT – Ihmisten joukkue
Lue lisää: KeuPa HT – Ihmisten joukkue· Yhteistyössä ihmisten kesken. Mediayhtiö Kvaak! sopi KeuPa HT:n kanssa…
-
Rahoitus muuttaa ideat todeksi
Lue lisää: Rahoitus muuttaa ideat todeksi· Uuden luomisessa tai vanhan kehittämisessä Leader-rahoitus on mahdollisuus ja…