Mitä hyötyä sosiaalisesta mediasta on yritykselle?
·
Vaikka tämän tekstin taustalla on kuvitteellinen tarina, se voisi olla tarina todellisuudesta! Lue miten mattokauppias Timo hyötyi sosiaalisesta mediasta yritystoiminnassaan.

Tarinan päähenkilönä on Timo, jolla on kova palo yrittäjyyteen.
Timo päättää perustaa mattokaupan. Hänellä on laadukkaita ja erottuvia tuotteita, joiden hän uskoo menevän kaupaksi. Timon myymälä ei ole parhaalla mahdollisella paikalla, koska keskustan pääkadun varrelta ei löytynyt sopivaa liiketilaa. Timo kuitenkin uskoo, että mattojen maine tuo asiakkaat hänen luokseen.
Timo tietää matoista paljon. Tämän lisäksi Timo on loistava juttukaveri. Sosiaalinen media on hänelle vieras juttu. Timon into yritystä perustaessa oli niin iso, että markkinointisuunnitelman teko jäi puolitiehen.
Ensimmäiset kuukaudet yrityksellä sujuivat kohtalaisesti. Paikallissanomien tekemä juttu uudesta yrittäjästä toi vilinää, mutta tämä ei yksin kantanut vielä menestykseen.
Vaikka asiakkaita kävi, Timo ei ollut tyytyväinen myyntiin. Timo ei ollut hoksannut ajatella markkinointibudjettia yritystä perustettaessa. Hän ymmärsi sen ettei kalliisiin mainospaikkoihin olisi varaa. Hän mietti kustannustehokasta tapaa tuoda toiminta näkyville.

Miten Kvaak! auttaisi Timoa?
Jos Mediayhtiö Kvaak! lähtisi auttamaan Timoa, reitti olisi selkeä. Paikallinen, positiivinen näkyvyys myymälälle olisi tärkeää myynnin kannalta. Kun yrityksellä on selkeä ulkoasu (brändi) ja markkinoinnin kanavat, saadaan myös markkinoinnista kustannustehokasta.
Brändäys, simppeli verkkosivu ja aktiiviset sosiaalisen median kanavat ovat tekijöitä joita Timo tarvitsee. Koulutus sisällöntuotantoon takaa yrityksen luonnollisen ja säännöllisen sisällöntuotannon onnistumisen. Ja tietysti Kvaak! kulkee tukena rinnalla markkinoinnin alusta asti.

Hyvän tekeminen luo hyvää
Timon tarinan sai onnellisen lopun! Brändäyksen, yhtenäisen ja selkeän verkkosivusto, toimivien somekanavien sekä säännöllisen sisällöntuotannon myötä myynti vilkastui! Laadukas ja asiakkaita palveleva sisältö, sekä sen helppo tavoitettavuus toivat asiakkaat Timon mattokauppaan.
Kolme syytä miksi yrityksen kannattaa näkyä sosiaalisessa mediassa:
· Brändin näkyvyys ja tunnettavuus – Kun yritys näkyy sosiaalisessa mediassa, vahvistuu seuraajille käsitys yrityksestä, sen brändistä ja tunnettavuudesta. Yrityksen taustajoukkojen näkyminen laadukkaissa julkaisuissa sekä työssä elettävä arki luovat seuraajalle henkilökohtaisen kokemuksen.
· Asiakassuhteiden vahvistaminen – Kun yritys näkyy sosiaalisen median kanavissa, pääsee seuraajat askeleen lähemmäs yritystä ja sen arkea. Henkilökohtaiset yrityksen kanssa vaihdetut viestit lisää luotettavuutta. Lisäksi asiakkaan kokemus henkilökohtaisesta kohtaamisesta ja häntä varten olevasta palvelusta vahvistuu.
· Markkinointi ja myynnin kasvu – Yllä mainitut asiakaskokemukset jo itsessään ovat myyntivaltti yritykselle. Sosiaalinen media tarjoaa kustannustehokkaita markkinointimahdollisuuksia. Esimerkiksi fiksusti kohdennettu maksettu mainonta voi pienin panoksin johtaa hyviin tuloksiin.

Kvaak! on tukenasi myös sosiaaliseen mediaan liittyen! Ota yhteyttä niin jutellaan lisää!
Lisää töitämme
-
Keuruun Latu: Yhdistyksen viestintä yhdessä uudelle tasolle
Lue lisää: Keuruun Latu: Yhdistyksen viestintä yhdessä uudelle tasolle· Keuruun Latu ja Mediayhtiö Kvaak! käynnistivät keväällä 2025 viestinnän…
-
Haapamäen Pallopojat – Perinteitä ja vireää monilajitoimintaa rautatiekylän sydämessä
Lue lisää: Haapamäen Pallopojat – Perinteitä ja vireää monilajitoimintaa rautatiekylän sydämessä· Mediayhtiö Kvaak toteutti laajan viestinnän kehittämisprojektin Haapamäen Pallopoikien kanssa.…
-
Aarreranta – Vaikuttavaa ja aitoa viestintää lastensuojelusta
Lue lisää: Aarreranta – Vaikuttavaa ja aitoa viestintää lastensuojelustaTyö Vaikuttavaa ja aitoa viestintää lastensuojelusta Aarrerannan ja Aarreharjun lastensuojeluyksiköt…
-
Rekrytoinnit maaliin Mediayhtiö Kvaakin kanssa!
Lue lisää: Rekrytoinnit maaliin Mediayhtiö Kvaakin kanssa!Rekrytoinnit maaliin Mediayhtiö Kvaakin kanssa! Kvaak! tuottaa yrityksille ja yhteisöille…
-
Viiden tähden putkihommia ja tarttuvia hymyjä – LVI Jyken palveluasenne on brändin ydin
Lue lisää: Viiden tähden putkihommia ja tarttuvia hymyjä – LVI Jyken palveluasenne on brändin ydin· Viestinnän ja markkinoinnin kehitysprojekti sai keuruulaisen LVI-alan yrityksen valloittavan…
-
Arvokkuutta, selkeyttä ja saavutettavuutta – Mediayhtiö Kvaak! toi Muistokivipalvelun verkkoon
Lue lisää: Arvokkuutta, selkeyttä ja saavutettavuutta – Mediayhtiö Kvaak! toi Muistokivipalvelun verkkoonTyö Keuruun Muistokivipalvelu Mediayhtiö Kvaak sai kunnian toteuttaa Muistokivipalvelun ilmeen…
-
Keuruun Ladun viestintä kehittyy hankkeen myötä
Lue lisää: Keuruun Ladun viestintä kehittyy hankkeen myötäYhteistyö Keuruun Ladun viestintä kehittyy yhteisen hankkeen myötä Keuruun Latu…
-
Metrohanke Keuruulle – Ratkaisuja retkeilykaupungin liikkumiseen
Lue lisää: Metrohanke Keuruulle – Ratkaisuja retkeilykaupungin liikkumiseen· Mediayhtiö Kvaak on aloittanut yhteistyössä konsulttitoimisto APP oy:n kanssa…
-
Suomi puhuu 2025 Mediayhtiö Kvaakin vetämänä!
Lue lisää: Suomi puhuu 2025 Mediayhtiö Kvaakin vetämänä!· Keuruun Markkinoiden yhteydessä toteutettava Suomi puhuu – tapahtuma tehdään…
-
Mitä sähköpostin poissaoloviestiin? – Tärppejä lomakauden viestintään
Lue lisää: Mitä sähköpostin poissaoloviestiin? – Tärppejä lomakauden viestintään· Lomakausien viestintä on vuosikellon mukaan toistuva haaste. Siitäkin selviää,…