Mitä hyötyä sosiaalisesta mediasta on yritykselle?

·

Vaikka tämän tekstin taustalla on kuvitteellinen tarina, se voisi olla tarina todellisuudesta! Lue miten mattokauppias Timo hyötyi sosiaalisesta mediasta yritystoiminnassaan.

Tarinan päähenkilönä on Timo, jolla on kova palo yrittäjyyteen.

Timo päättää perustaa mattokaupan. Hänellä on laadukkaita ja erottuvia tuotteita, joiden hän uskoo menevän kaupaksi. Timon myymälä ei ole parhaalla mahdollisella paikalla, koska keskustan pääkadun varrelta ei löytynyt sopivaa liiketilaa. Timo kuitenkin uskoo, että mattojen maine tuo asiakkaat hänen luokseen.

Timo tietää matoista paljon. Tämän lisäksi Timo on loistava juttukaveri. Sosiaalinen media on hänelle vieras juttu. Timon into yritystä perustaessa oli niin iso, että markkinointisuunnitelman teko jäi puolitiehen.

Ensimmäiset kuukaudet yrityksellä sujuivat kohtalaisesti. Paikallissanomien tekemä juttu uudesta yrittäjästä toi vilinää, mutta tämä ei yksin kantanut vielä menestykseen.

Vaikka asiakkaita kävi, Timo ei ollut tyytyväinen myyntiin. Timo ei ollut hoksannut ajatella markkinointibudjettia yritystä perustettaessa. Hän ymmärsi sen ettei kalliisiin mainospaikkoihin olisi varaa. Hän mietti kustannustehokasta tapaa tuoda toiminta näkyville.

Mies ojentaa rahaa ja ajattelee Kvaak-mediaa

Miten Kvaak! auttaisi Timoa?

Jos Mediayhtiö Kvaak! lähtisi auttamaan Timoa, reitti olisi selkeä. Paikallinen, positiivinen näkyvyys myymälälle olisi tärkeää myynnin kannalta. Kun yrityksellä on selkeä ulkoasu (brändi) ja markkinoinnin kanavat, saadaan myös markkinoinnista kustannustehokasta.

Brändäys, simppeli verkkosivu ja aktiiviset sosiaalisen median kanavat ovat tekijöitä joita Timo tarvitsee. Koulutus sisällöntuotantoon takaa yrityksen luonnollisen ja säännöllisen sisällöntuotannon onnistumisen. Ja tietysti Kvaak! kulkee tukena rinnalla markkinoinnin alusta asti.

High five!

Hyvän tekeminen luo hyvää

Timon tarinan sai onnellisen lopun! Brändäyksen, yhtenäisen ja selkeän verkkosivusto, toimivien somekanavien sekä säännöllisen sisällöntuotannon myötä myynti vilkastui! Laadukas ja asiakkaita palveleva sisältö, sekä sen helppo tavoitettavuus toivat asiakkaat Timon mattokauppaan.

Kolme syytä miksi yrityksen kannattaa näkyä sosiaalisessa mediassa:

·  Brändin näkyvyys ja tunnettavuus – Kun yritys näkyy sosiaalisessa mediassa, vahvistuu seuraajille käsitys yrityksestä, sen brändistä ja tunnettavuudesta. Yrityksen taustajoukkojen näkyminen laadukkaissa julkaisuissa sekä työssä elettävä arki luovat seuraajalle henkilökohtaisen kokemuksen.

·  Asiakassuhteiden vahvistaminen – Kun yritys näkyy sosiaalisen median kanavissa, pääsee seuraajat askeleen lähemmäs yritystä ja sen arkea. Henkilökohtaiset yrityksen kanssa vaihdetut viestit lisää luotettavuutta. Lisäksi asiakkaan kokemus henkilökohtaisesta kohtaamisesta ja häntä varten olevasta palvelusta vahvistuu.

·  Markkinointi ja myynnin kasvu – Yllä mainitut asiakaskokemukset jo itsessään ovat myyntivaltti yritykselle. Sosiaalinen media tarjoaa kustannustehokkaita markkinointimahdollisuuksia. Esimerkiksi fiksusti kohdennettu maksettu mainonta voi pienin panoksin johtaa hyviin tuloksiin.

Kauppa ja myyntikuvaaja

Kvaak! on tukenasi myös sosiaaliseen mediaan liittyen! Ota yhteyttä niin jutellaan lisää!

Lisää töitämme