Blogi

Sisäinen viestintä: Miten viestiä organisaation sisällä laadukkaasti?

Sisäinen viestintä tarkoittaa yrityksen, yhdistyksen tai muun organisaation sisällä tapahtuvaa viestintää. Lue artikkelista mitkä ovat sisäisen viestinnän mahdollisuudet ja mitä etuja laadukas viestintä tuo tullessaan.

Miko, Päivi ja Leo kuvauksissa

Laadukkaan sisäisen viestinnän kautta tuloksiin

Sisäinen viestintä tapahtuu organisaation sisällä. Sisäisen viestinnän tarve ja laatu määrittyvät organisaation koon ja toiminnan mukaan. Esimerkkinä tarpeista ja tavoista Mediayhtiö Kvaakin sisäinen viestintä toimii kahden tekijän kesken vapaamuotoisesti ja vauhdikkaasti. Toisaalta isompi organisaatio vaatii suunnitelmallisempaa sisäistä viestintää , jotta sillä saavutetaan tavoitteet ja ylitetään ne.

Mitä kookkaammasta organisaatiosta on kyse, sitä merkityksellisempää tiedonkulku ja sen eri keinot ovat.

Laadukas sisäinen viestintä on laadukkaan toiminnan edellytys

🤝🏼 Suunniteltu viestintä parantaa yhteistyötä organisaation sisällä ja lisää työn tehokkuutta
🤝🏼 Avoimuus ja tiedonkulku lisäävät työntekijöiden sitoutumista
🤝🏼 Selkeä viestintä tukee muutoksenhallintaa
🤝🏼 Suunnitelmallisuus takaa oikean tiedon jakamissen
🤝🏼 Viesintä vahvistaa yhteisiä arvoja, tavoitteita ja toimintakulttuuria

Sisäisen viestinnän merkitys kasvaa yrityksen tarpeista ja tavoitteista.

Kalenteri ja Kvaakin tarrat

Mitä Mediayhtiö Kvaak! voi tarjota sisäisen viestinnän tueksi?

Kvaak!in taustalla on vankkaa kokemusta työelämästä, yhdistystoiminnasta ja erilaisista yhteistöistä. Viestinnän ja vuorovaikutuksen tavat ja keinot ovat tulleet tutuiksi.

Olemme nähneet mallit jotka eivät toimi ja myös ne, jotka toimivat. Viestintää ei tarvitse siis oppia kantapään kautta. Me tunnistamme laadukkaan viestinnän mahdollisuudet.

Tarjoamme tuen sisäiseen viestintään

  • Tiedolla johtamisen työkalut
  • Suunniteltu viestintäkokonaisuus
  • Monipuolisten kanavien hyödyntäminen
  • Tiedotepohjat ja käytännöt tiedottamiseen
  • Henkilöstölehdet yms. tiedotteet
  • Ja niin edelleen. Tarpeenne määrittää keinot ja tavat.
Vihko ja kalenteri

Laadukas ja oikea-aikainen viesti tulo tuloksia

Vanha sanonta ”tieto lisää tuskaa” ei pidä paikkaansa. Oikea-aikainen ja oikeita asioita sisältävä viestintä lisää luottamusta ja vahvistaa olemassa olevia hyviä malleja. Periaate on sama, olipa kyseessä sitten brändin, yhteisön tai ilmapiiriin liittyvien asioiden kehittäminen.

Lue lisää viestinnän ajatuksesta täältä!

Me tarjoamme inspiraatioita viestinnän tueksi! Ota yhteyttä ja jutellaan lisää!

Lisää töitämme