Yhteistyö
Keuruun Ladun viestintä kehittyy yhteisen hankkeen myötä
Keuruun Latu on Keuruulla toimiva yhdistys, jonka pääasiallinen toiminta on järjestää kunto- ja terveysliikuntatapahtumia ulkona. Tapahtumien ja toiminnan kehittämisen tueksi Mediayhtiö Kvaak ja Keuruun Latu toteuttavat viestinnän kehittämishankkeen.

Laadukasta viestintää toiminnan tueksi
Mediayhtiö Kvaak! ja Keuruun Latu käynnistivät keväällä 2025 yhteisen hankkeen paikallisen yhdistyksen viestinnän kehittämiseksi. Yhteistyöhanke toteutetaan Leader Vesuri-ryhmän rahoittamana. Hankkeen tarkoituksena on luoda vankka perusta yhdistyksen viestinnälle. Hankkeessa laaditaan suunnitelma sisällöntuotantoon ja aktivoidaan olemassa olevia sosiaalisen median tilejä. Tavoitteena on rakentaa entistä kattavampi viestintäverkosto Keuruun Ladun toiminnan tueksi.
Viestinnän hyödyt yhdistykselle
• parempaa näkyvyyttä
• enemmän osallistujia tapahtumiin
• jäsenistön aktivointia
• vahvempaa yhteisöllisyyttä
• helpompaa tiedon löytämistä
Asiantuntijatyö tuo yhdistykselle
• selkeän viestintäsuunnitelman
• tukea ja koulutusta nykyaikaiseen viestintään
• apua sisällöntuotantoon ja kanavien käyttöön
• rohkaisua ja osaamista myös hankkeen jälkeen
• yhteistyön ja paikallisuuden hyödyt

Keuruun Latu toimii paikallisen ulkoilun edistämiseksi. Yhdistys järjestää monipuolista liikuntaa toiminta-alueellaan, painottuen kuntoliikuntaan ja retkeilyyn eri muodoissaan.
Keuruun Ladun toiminta pohjautuu ajatukseen kunto- ja terveysliikunnan hyödyistä, yhdistettynä paikalliseen luontoon. On tärkeää, että ihmiset harrastavat liikuntaa ylläpitääkseen terveyttään ja kuntoaan. Liikunnan ei tarvitse, eikä pidä olla tiukkapipoista puurtamista — kunhan se on hauskaa!
Keuruun Latu on Suomen Ladun alainen yhdistys. Suomen Latu on aktiivisten ulkoilijoiden ja liikkujien verkosto, joka edistää suomalaisten ulkoilu- ja liikuntamahdollisuuksia. Suomen Latu järjestää myös valtakunnallisia tapahtumia, joihin voi osallistua omassa lähiluonnossa. Esimerkkinä toimii vaikkapa Nuku yö ulkona -tapahtuma.

Keuruun Ladun toiminnassa on tunnistettu haaste jäsenistön aktivoimisessa. Yhdistyksessä on 240 jäsentä, mutta vain murto-osa heistä on aktiivisia. Yhdistys järjestää tapahtumia sekä Suomen Ladun strategian mukaista toimintaa. Tapahtumien ja toiminnan tavoitettavuus ei kuitenkaan ole mahdollisuuksien mukaisella tasolla.
Viestinnän kehittämishankkeen tavoitteena on nostaa Ladun näkyvyys uudelle tasolle. Tavoitteiden saavuttamiseksi koulututaan Keuruun Ladun toimijoita viestintään Kvaakin tuella. Laadukas ja suunnitelmallinen viestintä tavoittaa potentiaaliset liikkujat.
Laadukas viestintä vahvistaa yhdistyksen toimintaa monin eri tavoin. Jäsenmäärän kasvattaminen ja jäsenten sitouttaminen kehittyy. Viestintä sitouttaa ja madaltaa jäsenten kynnystä lähteä mukaan toimintaan.

Keuruun Latu on tunnistanut toiminnassaan viestinnän puutteen. Haaste on johtunut tietotaidon puutteesta nykyaikaisten viestintäkanavien käyttöön.
Hankkeen myötä yhdistyksen aktiviisia toimijoita koulutetaan viestintään. Lähikoulutuksissa opetellaan esimerkiksi:
- sosiaalisen median kanavat
- sisällöntuotanto (kuva- ja teksti)
- verkkosivut
- blogi
Hankkeen ja yhteistyön tärkeimpänä tavoitteena on aktivoida jäsenet — sekä uudet että vanhat — mukaan toimintaan.
Hankkeen asiantuntijana toimivan Mediayhtiö Kvaak!in taustalta löytyy myös vahvaa yhdistysosaamista. Lue lisää onnistumisistamme täältä!
Ollaan yhteydessä!
Jos tarvitset tukea yhdistyksesi tai yrityksesi viestintään, ota yhteyttä! Suunnitellaan yhdessä sinun tarpeitasi vastaava kokonaisuus.
Lisää töitämme
-
Keuruun Latu: Yhdistyksen viestintä yhdessä uudelle tasolle
Lue lisää: Keuruun Latu: Yhdistyksen viestintä yhdessä uudelle tasolle· Keuruun Latu ja Mediayhtiö Kvaak! käynnistivät keväällä 2025 viestinnän…
-
Haapamäen Pallopojat – Perinteitä ja vireää monilajitoimintaa rautatiekylän sydämessä
Lue lisää: Haapamäen Pallopojat – Perinteitä ja vireää monilajitoimintaa rautatiekylän sydämessä· Mediayhtiö Kvaak toteutti laajan viestinnän kehittämisprojektin Haapamäen Pallopoikien kanssa.…
-
Aarreranta – Vaikuttavaa ja aitoa viestintää lastensuojelusta
Lue lisää: Aarreranta – Vaikuttavaa ja aitoa viestintää lastensuojelustaTyö Vaikuttavaa ja aitoa viestintää lastensuojelusta Aarrerannan ja Aarreharjun lastensuojeluyksiköt…
-
Rekrytoinnit maaliin Mediayhtiö Kvaakin kanssa!
Lue lisää: Rekrytoinnit maaliin Mediayhtiö Kvaakin kanssa!Rekrytoinnit maaliin Mediayhtiö Kvaakin kanssa! Kvaak! tuottaa yrityksille ja yhteisöille…
-
Viiden tähden putkihommia ja tarttuvia hymyjä – LVI Jyken palveluasenne on brändin ydin
Lue lisää: Viiden tähden putkihommia ja tarttuvia hymyjä – LVI Jyken palveluasenne on brändin ydin· Viestinnän ja markkinoinnin kehitysprojekti sai keuruulaisen LVI-alan yrityksen valloittavan…
-
Arvokkuutta, selkeyttä ja saavutettavuutta – Mediayhtiö Kvaak! toi Muistokivipalvelun verkkoon
Lue lisää: Arvokkuutta, selkeyttä ja saavutettavuutta – Mediayhtiö Kvaak! toi Muistokivipalvelun verkkoonTyö Keuruun Muistokivipalvelu Mediayhtiö Kvaak sai kunnian toteuttaa Muistokivipalvelun ilmeen…
-
Keuruun Ladun viestintä kehittyy hankkeen myötä
Lue lisää: Keuruun Ladun viestintä kehittyy hankkeen myötäYhteistyö Keuruun Ladun viestintä kehittyy yhteisen hankkeen myötä Keuruun Latu…
-
Metrohanke Keuruulle – Ratkaisuja retkeilykaupungin liikkumiseen
Lue lisää: Metrohanke Keuruulle – Ratkaisuja retkeilykaupungin liikkumiseen· Mediayhtiö Kvaak on aloittanut yhteistyössä konsulttitoimisto APP oy:n kanssa…
-
Suomi puhuu 2025 Mediayhtiö Kvaakin vetämänä!
Lue lisää: Suomi puhuu 2025 Mediayhtiö Kvaakin vetämänä!· Keuruun Markkinoiden yhteydessä toteutettava Suomi puhuu – tapahtuma tehdään…
-
Mitä sähköpostin poissaoloviestiin? – Tärppejä lomakauden viestintään
Lue lisää: Mitä sähköpostin poissaoloviestiin? – Tärppejä lomakauden viestintään· Lomakausien viestintä on vuosikellon mukaan toistuva haaste. Siitäkin selviää,…