Yhteistyö

Keuruun Ladun viestintä kehittyy yhteisen hankkeen myötä

Keuruun Latu on Keuruulla toimiva yhdistys, jonka pääasiallinen toiminta on järjestää kunto- ja terveysliikuntatapahtumia ulkona. Tapahtumien ja toiminnan kehittämisen tueksi Mediayhtiö Kvaak ja Keuruun Latu toteuttavat viestinnän kehittämishankkeen.


Asiakas

Keuruun Latu

Aika

Kevät 2025

Palvelut

Viestinnän kehittäminen

Katso lisää

keuruunlatu.fi

Laadukasta viestintää toiminnan tueksi

Mediayhtiö Kvaak! ja Keuruun Latu käynnistivät keväällä 2025 yhteisen hankkeen paikallisen yhdistyksen viestinnän kehittämiseksi. Yhteistyöhanke toteutetaan Leader Vesuri-ryhmän rahoittamana. Hankkeen tarkoituksena on luoda vankka perusta yhdistyksen viestinnälle. Hankkeessa laaditaan suunnitelma sisällöntuotantoon ja aktivoidaan olemassa olevia sosiaalisen median tilejä. Tavoitteena on rakentaa entistä kattavampi viestintäverkosto Keuruun Ladun toiminnan tueksi.

Viestinnän hyödyt yhdistykselle


• parempaa näkyvyyttä

• enemmän osallistujia tapahtumiin

• jäsenistön aktivointia

• vahvempaa yhteisöllisyyttä

• helpompaa tiedon löytämistä

Asiantuntijatyö tuo yhdistykselle


• selkeän viestintäsuunnitelman

• tukea ja koulutusta nykyaikaiseen viestintään

• apua sisällöntuotantoon ja kanavien käyttöön

• rohkaisua ja osaamista myös hankkeen jälkeen

• yhteistyön ja paikallisuuden hyödyt

Keuruun Latu toimii paikallisen ulkoilun edistämiseksi. Yhdistys järjestää monipuolista liikuntaa toiminta-alueellaan, painottuen kuntoliikuntaan ja retkeilyyn eri muodoissaan.

Keuruun Ladun toiminta pohjautuu ajatukseen kunto- ja terveysliikunnan hyödyistä, yhdistettynä paikalliseen luontoon. On tärkeää, että ihmiset harrastavat liikuntaa ylläpitääkseen terveyttään ja kuntoaan. Liikunnan ei tarvitse, eikä pidä olla tiukkapipoista puurtamista — kunhan se on hauskaa!

Keuruun Latu on Suomen Ladun alainen yhdistys. Suomen Latu on aktiivisten ulkoilijoiden ja liikkujien verkosto, joka edistää suomalaisten ulkoilu- ja liikuntamahdollisuuksia. Suomen Latu järjestää myös valtakunnallisia tapahtumia, joihin voi osallistua omassa lähiluonnossa. Esimerkkinä toimii vaikkapa Nuku yö ulkona -tapahtuma.

Keuruun Ladun toiminnassa on tunnistettu haaste jäsenistön aktivoimisessa. Yhdistyksessä on 240 jäsentä, mutta vain murto-osa heistä on aktiivisia. Yhdistys järjestää tapahtumia sekä Suomen Ladun strategian mukaista toimintaa. Tapahtumien ja toiminnan tavoitettavuus ei kuitenkaan ole mahdollisuuksien mukaisella tasolla.

Viestinnän kehittämishankkeen tavoitteena on nostaa Ladun näkyvyys uudelle tasolle. Tavoitteiden saavuttamiseksi koulututaan Keuruun Ladun toimijoita viestintään Kvaakin tuella. Laadukas ja suunnitelmallinen viestintä tavoittaa potentiaaliset liikkujat.

Laadukas viestintä vahvistaa yhdistyksen toimintaa monin eri tavoin. Jäsenmäärän kasvattaminen ja jäsenten sitouttaminen kehittyy. Viestintä sitouttaa ja madaltaa jäsenten kynnystä lähteä mukaan toimintaan.

Keuruun Latu on tunnistanut toiminnassaan viestinnän puutteen. Haaste on johtunut tietotaidon puutteesta nykyaikaisten viestintäkanavien käyttöön.

Hankkeen myötä yhdistyksen aktiviisia toimijoita koulutetaan viestintään. Lähikoulutuksissa opetellaan esimerkiksi:

  • sosiaalisen median kanavat
  • sisällöntuotanto (kuva- ja teksti)
  • verkkosivut
  • blogi

Hankkeen ja yhteistyön tärkeimpänä tavoitteena on aktivoida jäsenet — sekä uudet että vanhat — mukaan toimintaan.

Hankkeen asiantuntijana toimivan Mediayhtiö Kvaak!in taustalta löytyy myös vahvaa yhdistysosaamista. Lue lisää onnistumisistamme täältä!

Ollaan yhteydessä!

Jos tarvitset tukea yhdistyksesi tai yrityksesi viestintään, ota yhteyttä! Suunnitellaan yhdessä sinun tarpeitasi vastaava kokonaisuus.

Lisää töitämme